torsdag, oktober 13, 2005

Favvofilmer

Jag kom nyss att tänka på filmen Les favoirs de la lune - vilken film! Helt fantastisk. Se den om det finns möjlighet. Den är ganska gammal, från 1984, men jag minns så väl hur betagen jag var av den. Sen kändes det som om Short cuts bara var en dålig kopia när den kom några år senare. Måste skriva in den bland mina filmfavoriter på framsidan, men det får ju inte plats så mycket. Inte bland musiken heller, dåligt. Att man alltid måste vara så begränsad...

Andra favoritfilmer som nu finns på dvd är klassikerna Hårfrisörskans make och Bagdad Café! Vill ha, vill ha, vill ha.


Aaaaaaaaaaaaj ääm kåååååååååååålling jooooooooooooooooooooo...

4 kommentarer:

Eva-L sa...

Ååååååhhhh, den såg du och jag vid samma tillfälle. Jag kommer inte ihåg om vi såg den ihop men vi älsakde den lika mycket. Den var underbar. Jag har letat efter den sen dess men inte hittat den. Kanske ska göra ett nytt försök.

crrly sa...

eva: Jag hittade den på nätet igår, nyutgiven på Atlantis film men nu hittar jag den inte igen. Men den som söker han finner, antar jag! Jag har den nog inspelad på vhs nånstans tror jag... Låna?

maria: Visst har jag otroligt vacker sångröst? Förstår att du blev bedårad! *s* Filmen är underbar. Vet inte vad M S gör nuförtiden... intressant, ska se om man kan hitta henne!

Anonym sa...

Bra smak (dvs liknar min...) Harfrisörskans make är en av mina absoluta favvisar.

crrly sa...

rosita: Å, då har ju du också bra smak! :)