torsdag, oktober 13, 2005

Litteraturpristagaren

Tänk att det blev någon man till och med har hört namnet på som blev årets nobelpristagare i litteratur! Harold Pinter. Säkert ett bra val. Jag har dock inte pluggat drama eller film och har missat hans verk. Trevligt att läsa att han är en politisk aktivist i alla fall, som exempelvis uttalade sig mot Natos bombning av Serbien. Och han har skrivit manuset till filmen Den franske löjtnantens kvinna. Då får man väl se den då. Jag har inte ens läst boken fast jag fick den för över tio år sen! John Fowles... Den ska vara väldigt bra, har jag hört. Men det är lite mycket nu... Parallellt med Vad jag älskade läser jag också Hinsehäxan. Den verkar väldigt bra men är ganska pratig och lite löst sammansatt än så länge.

Jag vill gå ner i arbetstid. Tänk att bara kunna ligga hemma och läsa en dag i veckan. Så mycket bättre man skulle må, och en så mycket finare människa man skulle bli. Eller? :)

4 kommentarer:

K sa...

ja jag vet inte riktigt. kanske på grund av att man ska ha fint när den tilltänka pojkvännen följer med hem och knullar alternativt för att man inte har nått liv. jo för du vet alla singlar vill ju ha en partner ;)

alltså jag vet inte. jag tror inte ens att det fanns någon förklaring.

ja det var ju bra att du visste vem det var som vann nobelpriset. jag visste det då inte :P

Anonym sa...

Du som kan det där med böcker kan väl ge mig ett tips på hur jag ska komma igenom Vad jag älskade? Jag har börjat några gånger, men tröttnar redan efter 4-5 sidor...

Jag är förresten i Lund nu...mycket trevligt att vältra sig i den skånska myllan igen!

crrly sa...

epi: Man får la hänga med! ;p


vicke: Å, är det nu du är i Lund?! Vi som ska till Stockholm, typiskt! Ehm, hur man kommer igenom den boken... Tja, jag har ju själv just gjort en paus med den så det kan jag inte svara på! *s*

Anonym sa...

Det var typiskt, som sagt... *ler*

Jag flanerar runt och gör just ingenting, njuter av atmosfären bara...allt är liksom så mycket vänligare i Skåne! Imorgon är det bal!