tisdag, oktober 18, 2005

Jävla moderatäckel

Inte nog med all annan skit de står för...


Ett mejl jag fick, sprid gärna:


Hej!
Den 16/10 drog Djurens Rätts malmöavdelning igång en kampanj mot moderaternas djurplågeri.

I början av september 2005 offentliggjordes det nämligen att en allians ingåtts mellan minknäringen och den moderate statsministerkandidaten Fredrik Reinfeldt. Moderatledaren har också intygat att hans parti kommer att göra allt man kan för att riva upp beslutet om de förändrade reglerna för pälsdjursuppfödning (så att djurskyddslagen följs) vid en borgerlig valseger. Moderaterna går alltså till val på att bryta mot djurskyddslagen!

Det är enormt viktigt att så många som möjligt gör sina röster hörda över moderaternas negligering av djurskyddslagen och djurens lidande. Ring, posta eller emaila därför till Fredrik Reinfledt och moderaterna och tala om hur illa ni tycker om deras inställning i pälsfrågan. Tala också gärna om att ni inte kommer att rösta på dem så länge de står fast vid att riva upp beslutet om de förändrade reglerna för pälsdjursuppfödning vid en borglig valseger.

Moderaterna
Box 2080
103 12 Stockholm
08-676 80 00
fredrik.reinfeldt@moderat.se
info@moderat.se

Läs mer på http://www.djurensratt.org/articles/article.asp?id=1699

Vänliga hälsningar,

Ludvig Lindström
Ordförande Djurens Rätt Malmö

6 kommentarer:

Unknown sa...

argh. fast jag skulle å andra sidan inte rösta på moderaterna även om de hade en vettig inställning till djurskyddslagen...

crrly sa...

sofia: Näää. Man blir ju en aning irriterad när en som som har ett sånt inflytande (?) som Skugge håller på å gör smygreklam för dem... Skitläskigt är det.

Anonym sa...

Jag har spridit det vidare och uppmanat andra att göra detsamma. Jag ska också ta och skicka iväg ett mejl till de där idiotiska moderaterna så fort jag fått tid att skriva ihop något bra (jag är ju mitt uppe i en flytt). Bra initiativ att du publicerade i bloggen, jag ska också göra så.

crrly sa...

ann-sofie: Grejt. Och lycka till med flytt!!

annika: Äckliga är dom. Och javisst, det verkar en aning skumt med smutskastningskampanjen...

Laanna sa...

Försökte kommentera det här i går men då var ju allt paj, och jag minns inte riktigt vad jag skrev då. Men självklart ska detta spridas!

crrly sa...

anna.c: Bra!! :)