torsdag, oktober 06, 2005

Tids... ehm, grej

Jag ska försöka sätta ihop en sån där tillbakablick som ”alla andra” också har gjort… Mest för min egen skull. Hmmm, hade verkligen behövt mitt cv framför mig nu, för jag har växlat att jobba och plugga så jag blandar ihop alla terminer.

*leta lite* …

Åh, vad bra, jag hade ett här i datorn! Great. So, here goes:


För tio år sen:
* Jobbade jag i bokhandel för en otäck chef.
* Pluggade jag samtidigt: etnologi.
* Hade vi flyttat klart mellan Göteborg och Lund.

För fem år sen:
* Genomgick jag en jättekris.
* Kretsade allt runt krisen, jag var labil och sjukskriven och funderade över vad jag ville med mitt liv. Ifrågasatte allt.
* Turades flera av mina närmaste vänner om att ta hand om mig, något jag är evigt tacksam för.

För tre år sen:
* Hade jag jobbat på mitt livs andra fasta jobb i ett par år.
* Läste jag nederländska då, tro?
* Trasslade jag med allt möjligt.

För ett år sen:
* Spelade jag teater på fritiden och brände nästan ut mig.
* Ville jag desperat ha ett nytt jobb.
* Firade vi tioårig bröllopsdag.

För en månad sen:
* Hade vi just varit på bröllop i Holland.
* Skulle jag snart bli däckad i förkylning i en vecka.
* Såg jag fram emot att pappa skulle hälsa på.

Igår:
* Hade vi inte mycket att göra på jobbet.
* Träffade jag Svala och hennes son för första gången.
* Skulle jag ha lagt mig tidigt…

Idag:
* Känner jag mig lite halvkrasslig. Men glad!
* Ser jag fram emot att få träffa goaste Elly.
* Ska jag GOSA ikväll!! Darling har äntligen några minuter över för mig!

Imorgon:
* Är det redan fredag! *förundrad*
* Kanske goa göteborgarna kommer (eller på lördag).
* Ska jag nog på möte angående min artikel! (Uups. Visst ja. Med andra ord borde jag skrivit ovan att jag ska förbereda det och skriva helt klart idag…)

9 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Himmel... du sätter upp mål. För fasen rita omedelbart en "Målgubbe" *skrattar hysteriskt*

Anonym sa...

Kul idé, jag ska genast härmas :).

crrly sa...

mamsen: Vadå, menar du planerna på gos? :) Eller min artikel?

ann-sofie: Jaaa, gör! :)

Anonym sa...

Jag har gjort det, men jag ska installera om min datorn nu i eftermiddag så det kommer inte att gå att nå min blogg på ett litet tag.

crrly sa...

annika: Tack! :)

Anonym sa...

wee.. det där måste jag ju bara också låta mig inspireras av. Du är bra på sånt, att inspirera alltså. :) KRAM

crrly sa...

svala: Du är alldeles för gullig. Det här är ju inte min originalidé! :)

Unknown sa...

tänk när jag skrev min återblick hade jag lättare att komma ihåg vad jag gjorde för 10 år sedan är förra månaden....

crrly sa...

sofia: Jag med! Fick titta i almanackan när det gällde en månad sen! Men "tio år", då har man ju ett helt år på sig att välja händelser ifrån...