lördag, oktober 01, 2005

Livstal

Jag är en femma, vad är du?



Livsväg 5, den ideala coachen:
Femmor är människor som älskar förändringar. De är beredda att kasta sig in i nya saker och gör det med stor entusiasm. Att ha förutfattade meningar om andra försöker de undvika, istället försöker de se det positiva i alla de möter.

Har du livstalet 5 så har du ett stort behov av att känna dig fri. Du har en mångsidighet som de flesta saknar och tar för det mesta livet med en klackspark. Ditt goda humör och snabbtänkta intellekt motiverar ofta andra människor och detta medverkar till att du många gånger står i centrum när du träffar dina vänner. Du avskyr bråk och gräl och för att lösa en konflikt föredrar du att diskutera. Dessutom utstrålar du en sexuell dragningskraft.

Brist på tålamod kan ligga dig till last och om du inte känner dig tillfreds med dig själv kan du lättare än andra börja missbruka sex och droger. De flesta med livstal 5 brukar hamna i denna riskzon någon gång i sitt liv men de som är medvetna om sina begränsningar klarar av att hålla det under kontroll.

10 kommentarer:

crrly sa...

mollan: Du med?

Heidi sa...

"Livsväg 6, den ansvarsfulla bohemen:
Sexor trivs allra bäst i vackra miljöer där det råder harmoni. Det egna hemmet har en stor betydelse för dem, där tillbringar de mycket tid. En dålig egenskap kan vara att de lägger sig i vad andra gör alltför mycket.

Som sexa är du troligen kreativ och har en förkärlek till konst. Du är duktig på att skapa balans omkring dig, vilket är till hjälp när du samarbetar med andra människor. Att vara den som har stort ansvar har du ingenting emot, och detta tillsammans med att du är så välbalanserad skulle göra dig till en bra lärare. Dessutom har du en röst som tilltalar de flesta. Du är även lojal och avskyr orättvisor. De vänner du har behåller du troligtvis hela livet. För dem ställer du gärna upp om de behöver goda råd.

Du kan vara väldigt moraliserande och ha synpunkter på sådant som du egentligen inte har med att göra. Detta är något som andra kan irritera sig på. Även en viss tendens till oro över småsaker kan vara negativt."

Hm. Det mesta stämmer .. inte in tycker jag. Men bland annat det som står med kursiv stil är sådant som stämmer in till viss del eller helt och hållet...:)

(och jag läste till lärare en termin, sedan lade jag ner det. Jag passar INTE som lärare. Har bland annat scenskräck så.. hm.)

Anonym sa...

Jag blev en 2:a och inte ett ord stämmer, de beskriver min raka motsats, typ precis hur jag inte är. Men varför skulle något som räknas ut från ett födelsedatum kunna säga något om hur man är? Men kul för dem som det stämmer på!

crrly sa...

heidi: Jag hittade detta med livsnummer hos http://goto.glocalnet.net/mumriks/ och hon undrar just om det verkligen inte finns en enda sexa; gå dit och "anmäl dig", vet jag! ;) Min man blev också en sexa. Det var lite väl mycket negativa egenskaper tycker jag. (F ö hade en nära anhörig till mig extrem scenskräck, hade skolkat hela skoltiden när det var muntliga redovisningar, men jag fick iväg personen i fråga till en Lär dig tala-kurs och nu är personen en hög chef som nästan varje dag håller i kurser och konferenser! Rekommenderar en sån kurs m a o, finns hos studieförbunden!)

ann-sofie: Äsch, det är väl som med horoskop; varför skulle de stämma? På mig personligen stämde detta dock nästan kusligt bra (och dessutom var det ju trevliga saker, hehe), så det var därför jag la ut det här! :)

Anonym sa...

Livsväg 2, den ultimata samarbetspartnern:
De som har livstalet 2 är lätta att ha att göra med och är bra på att inspirera andra och ge goda råd. Tvåor gillar att jobba i grupp och är till sin fördel på det sättet. De är mycket diplomatiska, kanske för diplomatiska ibland och därför kan de ha svårt att fatta egna beslut.

Som tvåa är du en mycket hänsynsfull vän, ibland till den grad att du nästan glömmer att tillgodose dina egna behov. Blyghet är något som många med livstalet 2 delar men det döljs ofta genom att partnern istället är en viljestark och utåtriktad person. Men samtidigt som du kan vara lite blyg så är du artig och värderar även den egenskapen hos andra människor. Det är troligt att du samlar på någonting och därför ser ett nöje i att gå på marknader. Musik är antagligen något du är intresserad av, tvåor är ofta mycket musikaliska och har en osviklig rytmkänsla.

Det som kan vara negativt är att du är känslig och lättsårad och att du överreagerar när du känner dig missförstådd. Försök att vara mer rak i möten med andra människor.


*fnyser* Visst, en del stämmer men precis som med horoskop är det allmänt hållet att det nästan alltid fins något som passar. Jag tänker fortsätta att beskriva mig själv som social ensamvarg. ;o)

Och ja, t-shirt idag passar alldeles utmärkt. :)

Anonym sa...

Jaaa, massa bilder finns det i senaste inlägget nu! Jag är salig! Och en nummer 9 btw. *hm* :-) Nu ska jag iväg på höstpromis och fika i potentiell bröllopsfestslokal med älsklingen. *tjoho*

Gudinnan sa...

"Livsväg 1, den typiska ledargestalten:
Personer som har 1 som livstal är ofta mycket energiska och handlingskraftiga. Inte sällan är de även ambitiösa och bra på att fatta snabba beslut. En negativ egenskap som de har är deras otålighet och bristande självkritik.

Har du livstalet 1 så är du troligtvis en populär person som gärna är den som tar initiativ och startar nya projekt. De flesta uppfattar dig som en trygg och självsäker människa som är något av en ledartyp. Din koncentrationsförmåga är god och din något djärva och originella framtoning hjälper dig att nå dina mål i livet. Du är också mycket självständig och föredrar att ta saker och ting i egna händer.

Du kan ha svårt att känna dig tillfredsställd och vill hela tiden förbättra ditt liv. Ibland kan du ha svårt att samarbeta med andra, och en orsak till detta kan vara att du är alltför otålig. Du får försöka lära dig att andra människor kanske inte har lika mycket energi som du."


Jo, så är det....på gott och ont....Det mesta stämde väldigt bra!

crrly sa...

alter ego: Femman är rätt trevlig. Sjuan blev en kollega till mig, hahaha, det stämde så bra att han trodde att jag stod för hela sajten! *s*

Anonym sa...

Hihi, läste din femma först, och täntke" låter som jag, det" och mycket riktigt. En rak femma. Det roliga kom närä jag testade det fåniga (ja?) "kärleksnumerologin ... Skord fick också 5. Kommentaren på sidan var i korthet" detta kan bara funka om bägge är lite äldre och vill ha något seriöst, men vill de det, så är det sällan detta spricker." :-D

crrly sa...

anstai: :D :D Hahahaaa, häftigt.