fredag, oktober 21, 2005

ywvzzsfpg

Jaaaaaaa, jag vet att jag har till jobb att stava rätt (don´t remind me, pliis) men vaffa. Egentligen är det ju andra som ska stava rätt och jag får rätta och leka wisserbesser hela dagarna, värsta lyxen lixom, men jaja, vart ville jag komma nånstans då? Jo, det är en helt annan sak när ens egna spralliga fingrisar skuttar iväg över tangenterna och inte riktigt går att stoppa och när tanken knappast stilla står utan svirar iväg åt ett annat håll och man ligger en halv (fullständig) mening före de där dansande (hahahaha, jag skrev danska, jag säger ju det!!) avlånga små prins(ess)korvarna längst ut på labbarna. Va, vad har jag skrivit nu då, egentligen? *går tillbaka å läser* Shit, nu har jag förvirrat mig själv som vanligt... Jag borde egentligen skriva typ varningstexter på mina inlägg: Obs -- läses i samma takt som detta är skrivet, dvs fortsomfan så man inte tänker efter så jävla noga å hinner undra vad satan är hon för jävla sjuk typ, hallå är hon helt jävla störd???

*harklar mig och tar sats och försöker glömma att jag blir superförvirrad av mig själv* Det här inlägget handlar om något som kallas word verification. Känns igen? Bra.

Vad är det för satans avföda som har kommit på det egentligen? Vad gör det att man har nån liten envis och efterhängsen typ vid namn A. Nonym efter sig? Dör man av det? Eh, nä. Blir man sjuk i fågelinfluensa? Knappast. Vad händer då? Jo... så här är det. Om man är modig nog att INTE kryssa i detta vidriga avskyvärda Word verification så får man ibland, jag säger ibland, någon gång men ändå ganska sällan, nota bene, ett litet oskyldigt meddelande som vill låta påskina att det är skrivet av en homo sapiens av kött och blod (vilket det naturligtvis är från början men märk inte ord här, tacksåjävlamycket), någon som är desperate for attention, någon som på vissa sätt då och då kan tyckas ganska rörande i sina försök att få besökare på sin lilla sida ("blogg").

Och vem fan bryr sig, liksom???

Skit i Word verification, vi som inte kan stava mår jääävligt dåligt när vi blir nekade gång på gång på gång på gång på gång att skriva ner och meddela inläggsförfattaren ifråga samt omvärlden i stort vår mening i det för handen aktuella ämnet.

Vet ni, det kan till och med vara så att... *sänker rösten, ser mig omkring för att vara säker på att ingen bloggerspion aka A.Nonym inte hör eller ser* ... att folk inte orkar svara just för att ni är så jävla bekväma att ni har satt ett kryss för Word verification. Det ni! Har ni tänkt på det, va? Så jävla kul är det inte att bli nekad att skriva sin, när man tänker efter, kanske ganska mesiga och tråkiga och meningslösa, kommentar. Det kanske helt enkelt inte är värt besväret.

Har ni tänkt på det, vavavavavava?


Äras den som äras bör. Kan detta vara blogger.com.-rekordet i spam? Min dyre vän Ludvig. Som trots detta -- notera detta, mina vänner! -- har haft den goda smaken att inte kryssa i Word verification. Månne är detta ett världsrekord? Notera vidare, kära ni, att detta givetvis är ett extremfall. I inga andra inlägg någonstans wheresoever har jag lyckats finna denna mångfald av så kallad spam. Detta är sålunda inte alls något ni riskerar, jag försäkrar. (Ludvig tar ju hand om denne herr (nåja, jag har ju inte fått könet helt bevisat för mig men mina misstankar lutar starkt åt det hållet) A. Nonym, som nog gott och väl blir näpsad och uppläxad.


(Fan, jag är ju så jävla dumihuvet som visar en post med trettisju jävla spamkommentarer minus min dårå, så typ trettisex men vaffa, allt för den goda saken. Eller nåt.)



Vad jag vill ha sagt är: Ta bort Word verification!!! För jag orkar fan inte mer!!!

*gaaaaaah*

15 kommentarer:

Anonym sa...

Fascinating blog. You may want to check out my emini futures web page emini futures Keep up the good work

crrly sa...

HAHAHAHA. Jag tror fan knappt det är sant. Vad har jag gjort för att förtjäna detta???? *sliter mitt crrliga hår*

Pssssssssccccccccch, stick. Get offside, willya. Schas iväg. Stickobrinn.

Sådärja. Ingen ser dig. Bra.

Laanna sa...

Ha ha!
På sätt och vis SER det ju faktiskt bättre ut utåt med 36 spam-kommentarer än typ tre riktiga. Så länge ingen klickar på dem ger man iksom sken av att ha komponerat nåt så inihelvete intressant så att alla bara MÅSTE kommentera och diskturera...

Vi på Kantarellen sa...

Vad är word verification? *fattar noll*

Sanna sa...

Tog bort min egen word verification bara för din skull och fick genast en post från snälla anonym som härjar överallt ;) Vi får se om det är värt det hela - jag hoppas personligen att spammen ska glida förbi och helt enkelt inte fastna hos mig. Å andra sidan kanske man borde börja spamma anonym när man väl har chansen ? "Hej det här är min blogg och den är jäkligt bra, var snäll och läs den ofta"

Just ikväll är glaset halvfullt och det är ju rätt positivt, såvida man inte är en deprimerad alkoholist.

crrly sa...

annika: Miniatyrcyklarna, de var hilarious!!!! :D

alter ego: Åkejrå, här är fler argument till att ta bort WV: Tänk om du missar smarta och roliga kommentarer från notoriska felstavare som helt enkelt ger upp? Synd och skam. Och om jag hade haft WV hade jag ju aldrig kunnat skriva ett sånt inlägg som jag gjorde, det hade ju varit himla synd, eller hur?! Dessutom är jag otroligt fascinerad av metanivåer, och ibland lyckas ju spamförfattaren pricka relativt rätt i sitt val av inlägg att kommentera, hehe. Ja, och så är det ju som anna.c säger, emdanför din kommentar, det ser ju otroligt mycket mer spännande ut att ha 37 kommentarer til ett inlägg än att gång på gång vara en s k nollbloggare... ;p

Lyckades jag nu?!

anna.c: Just det, haha!

mamse: Det hade du fattat nu, såg jag, ja! :)

sanna: Oops, sorry, hehe... :)

crrly sa...

alter ego: Hmmmmm. Svårövertygad uppenbarligen. Nåväl. Skyll dig själv, då missar du mina alltid oerhört genomtänkta och intelligenta kommentarer! ;p

PGW sa...

Kan bara instämma med alter ego. Pest och kolera, spam eller WV jag tycker WV är praktiskt i sammanhanget.

crrly sa...

alter ego och pale green woman: Se humorn i spamkommentarerna istället! ;D Kanhända att NI tycker att spamskydd är bra MEN det är ofrånkomligt att det är asjobbigt att fylla i samma fåntrattiga bajskommentar man kommer dragandes med flera ggr bara för att fingrarna råkar ramla omkring för fort! Usch.

alter ego: Ävensom "meningslösa" kommentarer som ja och amen är ju värdefulla; tänk om alla som håller med är tysta medan alla andra (idioter, hehe...) käftar emot, då tror man ju till slut att världen är emot en och man känner sig ensam och missförstådd och och och... *snyft* ja, du ser...!! Så kan man ställa till det. Intet ont anandes. :p

Unknown sa...

Hmmmm... Här sitter jag och känner mig aningens usel med mitt WV men jag blir bara så fruktansvärt irriterad på att bli glad över att se att jag fått en kommentar och så är det bara strunt från en spammare. Det är liksom tvärtom den underbara njutningen att vakna, bli besviken över att man måste gå upp, kunna konstatera att det är lördag och sen somna om...

Om jag var en sexa på vara-glad-skalan när jag loggade in för att se vad som hänt med min blogg sen sist så höjs jag till en tia när jag ser att jag fått en kommentar och dumpas sen ner till betonggolvets etta när jag inser att det är en spamkommentar. Och det pallar jag inte med gång efter gång.

Ledsen, men du får stå ut med min WV.

(Jag blev förresten aningens förvirrad när jag läste "när ens egna spralliga fingrisar skuttar iväg över tangenterna" och jag fick "fingrisar" till "fin-grisar"...)

crrly sa...

anna: Äsch. Då får jag väl kontra med att jag blir så glad när jag känner att jag har nåt att tillföra ett blogginlägg men sen, när jag ser att det krävs att man kan stava till wwuvgrwzqzrtq så blir jag så himla irriterad, särskilt eftersom det faktiskt ofta inte går att tyda bokstäverna för att de flyter in i varann. Och så måste man försöka, gång på gång, gaaah.

Se spaminläggen med humor, som sagt! De är ganska roliga ibland, faktiskt! Dessutom har jag lärt mig att tänka "ah, det är säkert bara spam", när jag ser att jag har fått en kommentar men sen när det INTE är det blir man ju dubbelt jätteglad.

Tyvärr tycker jag att folk är så dåliga på att kommentera så att jag tycker "hellre spam än en taskig nolla nedanför mitt inlägg"...

Vadå, fingrisar är det väl klart att det heter?! Fast vill nån kalla mina fingrisar för fin-grisar så är det helt okej, det är också ganska gulligt. :p

Gudinnan sa...

Men....jag förstår inte riktigt...hindrar det inte bara spam att kommentera ens blogg? Hindras man från att skriva anonyma kommentarer om man har WV?

crrly sa...

gudinnan: Det finns väl olika inställningar där man kan bestämma om alla eller bara blogger.com-medlemmar ska kunna kommentera, och det har inte direkt med WV att göra... Eller hur menar du?

Gudinnan sa...

Ok, du menade alltså att man också ska tillåta anonyma att kommentera? Och det förstår jag, för alla kanske inte vill synas och alla har inte egna bloggar. Jag uppfattade det som att WV på något sätt skulle hindra dig att kommentera.

crrly sa...

gudinnan: WV hindrar mig från att kommentera genom att orden man måste skriva av är alldeles för långa och krångliga, så jag stavar alltid fel och msåte göra om och om och om, och det gör mig galen!!