lördag, oktober 01, 2005

En dag av mys

Vilken mysdag! Verkligen innesittarväder, kallt och blåsigt ute. Darling är och vindsurfar, perfekt väder för det, kraftiga sydostliga vindar. Missarna är sanslöst kelsjuka. Jag satt här vid datorn och försökte göra nåt vettigt, men kattungen klängde överallt och låg som en pälskrage runt mig, så för att hon inte skulle ramla ner fick jag skujta fram bröstet och hasa ner i stolen och det var så obekvämt, även om det var fruktansvärt gosigt att hon somnade på mitt bröst.

Jag gick därför med henne i famnen till gästrummets säng och la mig för att hon skulle sova där. Hon älskar att ligga och trampa i mitt hår, så också nu. Jag la mig på mage med armarna under bröstet och huvudet åt vänster. Hon la sig på sidan med baktassarna på min vänstra axel, den ulliga magen mot mitt ansikte och framtassarna i mitt hår. Mmmm!

Ska vara duktig nu och skriva artikeln jag måste göra klar i helgen, sen när darling kommer hem ska vi städa och handla och greja. Ska bara skriva ett inlägg om konserten igår också. (Ska bara, ska bara, haha...)

2 kommentarer:

crrly sa...

annika: Vi mejlas! :) Jag ska inte vara så hemlig mot dig längre, promise! :)

Anonym sa...

Ha ha!