tisdag, oktober 18, 2005

Gleida i beilen mä Neina

Rubriken uttalas på öschöttska, om ni inte fattade det! :) Och Nina fick vara med på ett hörn baföratt det är så kul att säga på den oerhört vackra dialekten.

Japp, glida i bilen kan jag nu göra, snaart! Ska ääntligen hämta min söting på verkstan. Den har lagats och fixats.

En solig vårdag i maj kom min darling hem efter att ha tankat min bil, fråga mig inte varför, det kanske var för att vara snäll som han gjorde det, tankade den alltså, ja, kom hem också förstås, men det har jag en känsla av att han gjorde av helt egen fri vilja. Jo, han kom där som ett yrväder utan Höganäskrus om halsen men dock.
Parkerade min bil och undrade vad som hade hänt med den. Frågade mig. Som icke hade aaaning. Vadå hänt, liksom.

Jo, darling hade stått där och tankat i godan ro eller hur man nu brukar göra det, och så hade han av nån anledning gått iväg ifrån den en bit, säkert bara för att beundra den, haha, för den är faktiskt jävligt snygg, och då såg han att den såg så extracool ut på ena sidan, vad var det där för form, den hade han inte tänkt på förut. Han gick närmare, tittade på andra sidan. Där var det ingen djup inbuktning. Där var det rakt. Ojojoj. Det hade alltså hänt nånting med stötfångaren framtill. Vad hade crrly nu kört på och inte vågat berätta, tänkte han.

Frågade så mig när han kom hem men jag var ju inte klokare. Hade inte sett det. Ser överhuvudtaget så gott som aldrig min bil framifrån, faktiskt, mest bakifrån och lite snett bakifrån på sidan mot förarsidan. Det krävdes faktiskt lite möda innan jag lyckades övertyga honom om att jag inte vare sig hade gjort det eller sett det, det såg ut som om nån hade kört med den rakt in i ett smalt träd liksom, och det märker man väl om man gör, även om man har på hög musik? Det brukar ju ta stopp... Och näää, det hade jag inte varit med om. Darling säger alltid att jag både kör och parkerar som en fransman, dvs snabbt och häftigt och finns det inte plats så ordnar man det, men näää, inte med en sån kraft som skulle krävas för en sån jättebuckla.

Nåväl, crrly har kört runt så där, inte nämnvärt bekymrad, däremot ser inte bilen så snygg ut bakifrån där det verkligen syns hur crrly brukar parkera... Grenar som rispar och stenmurar som skrapar, andra bilar, hmmmm. Droppen kom i juli när grannflickan bekände att hon hade cyklat förbi min bil som stod parkerad på gatan och så hade hon ramlat mot den. Följden blev en låååång, ganska djup rispa med ett par buckor i. Inte så fint. Alltså anmälan, polis och försäkringsbolag, anmäla alla skador på en gång, hej och hååå, sen orkade jag inte göra nåt mer. Förrän nu. Oktober, jahaja, då ville verkstaden ta service också, sure, kör för det, ojoj, det kommer att bli jääävligt dyrt detta.

Fick telefonsamtal för nån timme sen: bilen är klar, hurra, men niotusen, hjäääälp... :( För att nån jävel har kört på mig och stuckit. Tack för den. Försäkringsbolaget trodde inte på att jag inte hade gjort den enorma frambucklan själv, bara för att det inte finns vittnen, buhuu.


Nåväl. Äcklig stinkande lånebil med kletig ratt utan radio och med nåt hårigt läskigt liggande på passagerarsätets golv som jag inte har vågat titta efter vad det är, guuuuuud, så skönt att slippa dig!!!!!

Bilriktsfirmekillen var så himla schyst så han låter mig hämta bilen utan att behöva betala förrän jag kommer hem, direktöverföring från internetbanken, som jag bara har i hemmadatorn (att det ska vara så krångligt!). Snällt minsann. Pratade med honom i telefon igår, då stod han mitt i en trafikolycka! Knäppt. En tant hade rammat hans bil så den blev skrot, då ringde jag, han stod mitt i gatan och var omtöcknad efter att ha fått krockkudde i huvudet men berättar inte nåt om olyckan förrän efter sisådär en fem minuter! Knasigt, itne att undra på att jag inte fattade så mycket av vad han sa då.

Men som sagt, idag ska det äääntligen ordna sig, och jag är så glaaaad! Ska vara såå himla snäll och pyssla om min fina sötbil från och med nu, lovar, amen.

Inga kommentarer: