onsdag, augusti 10, 2005

Bokfynd!!

Blev så sugen på Klas Östergren igår, som sagt (se föregående inlägg), så jag åkte till bibblan och lånade "Gentlemen" (en uppföljare har just utkommit!). Vad fick jag syn på då?! Jo, Ola Wongs "No, I'm from Borås" och Johanna Nilssons nya!! :D Så lycklig man kan bli. Köpte även fyra utrensade böcker för en tia styck, märkte när jag kom hem att de egentligen var böcker för min dyre make: en med katalanska recept, en för affärsmän om utländska sedvanor, en som jag inte kommer ihåg nu och en papegojbok! :) (Lugn, Pernilla, en gammal, du har den säkert redan!)

Kom hem efter magnetterapin, där jag hade sovit djupt i en timme, och var så sugen på att läsa mina böcker med en gång, så jag började med Wong. Fastnade helt i den, hur mycket Saga än skuttade runt som den värsta flipperkula. Fick dock dåligt samvete när hon hoppade runt och pep på mig ("Ska vi leka?") så när en drös grannungar ringde på och sa i kör: "Selma vill komma in!" så fick de komma in och leka med Saga. Himla bra.

Glömde tyvärr Wong hemma idag, läste nästan hela Kina-delen i den igår kväll så jag villvillvill läsa ut den idag!!! Den hade passat så bra att läsa under lugnare stunder här på jobbet. Nu vill jag bara hem och fortsätta läsa.



Hur jag kände mig efter magnetterapin då? Trött, jättetrött och ganska yr när jag reste mig och skulle gå därifrån. Sen var det helt okej, läste ju hela kvällen och somnade inte. Men tarmen började blöda ännu mer... tyvärr. Ska dit på fredag igen, blir det ännu värre sen får jag ju strunta i eller skjuta upp vidare behandlingar.

5 kommentarer:

vandrarvild sa...

Tror du inte att magnetterapin funkar ungefär som zonterapi och alla andra alternativa behandlingar: att det först blir lite värre innan det blir bättre för att sen bli helt bra?

vad handlar 'No I´m from Borås' om?
Och vem fan är klas östergren, måste jag läsa honom nu jag med?

crrly sa...

lena: Jo, det gör antagligen det, funkar så alltså. Vi får se, jag ska prata med massören.

"No, I´m from Borås" är skriven av frilansjournalisten Ola Wong. Halva boken handlar om hans farfars helt otroliga liv i Kina, halva om farmoderns i Rumänien. Googla! :) Det är så jävla spännande att läsa om Kinas historia, visste noll förut.

Klas Östergren måste du läsa, jaaa! :) Hans noveller i "Med stövlarna på" tyckte jag var helt fantastiska när jag läste dem. Och nu ska jag snart börja på "Gentlemen" alltså, sen får man väl kasta sig över den nya, "Gangsters", också.

vandrarvild sa...

Fan darlingvänen, vet du inte vem Val Kilmer är?! Sök honom på www.imdb.com så känner du igen honom på nolltid,. Och va fan, du måste ju frossa lite i JUDE LAW med. Sätt igång, fross fross!

och jag läser gärna östergren och wong, speciellt om du säger att det är bra. Men jag kikade i den där cotrinboken som du inte gillade riktigt, den verkar ju okej tycker jag.

vandrarvild sa...

CITRON för fan, lämm-ånn

crrly sa...

lena: Haha, vad skumt det blir när du svarar hos mig, och jag gör det också, istället för hos dig!

"cotrin", jag fick minsann grubbla lite, haha. Jo, jag tyckte också den verkade okej, det var därför jag köpte den (logiskt va?!) och tjaa, just "okej" är den väl, men varför ligger den ETTA på pockettoppen??? Det förtjänar den faktiskt inte.

Jag är usel på både namn och ansikten (ingen bra kombination), och jag har nog blandat ihop Jude Law och Judd Nelson... *skäms lite* Ska imdb:a dem...