torsdag, augusti 18, 2005

deep|ed

deep|ed skrev så här snällt om mig på sin gamla blogg:

crrly är en underbar person vars texter jag saknat sedan hon slutade att skriva på den community där jag mötte henne för några år sedan. Trots att hon själv menar att hon skriver utifrån "stream of conciousness" så märks hennes språkkänsla (vilket ju inte är så konstigt om man tänker på vad hon jobbar med...)


Tack, tack, snälla. *glad*




Följde f ö hans rekommendation om sitemeter.com så nu har jag en räknare! Tjoho. Om den inte är bra så byter jag till den Jesper rekommenderade.

10 kommentarer:

vandrarvild sa...

jag vill inte ha nån bloggräknare. Jag vill vara lyckligt drömmade om att nån egentligen inte läser det jag skriver mer än kanske du, jesper och sofia.
Det är lättare att skriva då.

Anonym sa...

Finns det ingen inbyggd statistik i blogspot? Jag får en graf med antal unika träffar och antal träffar totalt per dag. Har lite lösa funderingar på att byta ställe att blogga på för blogg.se strular ibland. *hm* Hade inte du det först också? Varför bytte du isf?

Anonym sa...

Finns det ingen inbyggd statistik i blogspot? Jag får en graf med antal unika träffar och antal träffar totalt per dag. Har lite lösa funderingar på att byta ställe att blogga på för blogg.se strular ibland. *hm* Hade inte du det först också? Varför bytte du isf?

crrly sa...

lena: Vem är Sofia? *nyfiken* Jag vet inte vem jag skriver för... Dem jag känner kanske. Fast jag har nog eg inte träffat så många av dem som läser. Jag bara bluddrar på, har ingen särskild tanke på nån läsare. Tror jag.

jenny: Jo, jag skrev några inlägg på blogg.se först, men som sagt, det strular. Jag kom inte in där varenda gång jag kom på en ny liten grej att skriva, och är det inte spontant är det inte bra. Känns oftast jobbigt att fila på inlägg.

Anonym sa...

jag installerade en sådan sitemeter för någon vecka sedan men jag fattar inte riktigt hur man ska läsa den. Vad är det för skillnad på visit och page views? Siffrorna skiljer sig mellan dem.

crrly sa...

sofia: Antagligen är visit antalet enskilda personer, page views sammanlagda antalet ggr sidan har visats, men då betyder det isf i mitt fall att folk har tittat på sidan två ggr. hmm.

Anonym sa...

Ja ett stort hmmm. Jag fattar fortf. inte (vem är dum - jo jag). Låter ju logiskt att visit är antalet enskilda personer. Men hur menar du med page views = sammanlagda antalet ggr sidan visat? Visas inte sidan varje gång det blir en visit?

usch det här känns som matten gjorde på högstadiet.

crrly sa...

sofia: Hehe, jag bara chansar ju... Om en person går in på min sida flera ggr under ett dygn blir det kanske flera page views, men jag är inte säker!

Anonym sa...

Jag hittade en förklaring nu på Site meters sida. Det var som du skrev: om ngn går in på en sida flera gånger räknas det som page views!

"What is the difference between a visit and a page view?

When you are browsing a site, every time you follow a link to a new web page, it is treated as a single page view . Site Meter defines a visit as a series of page views by one person with no more than 30 minutes in between page views. If you click on a link to another site, and then come back to your site within 30 minutes, you are still on the same visit and Site Meter won't increment the counter. But Site Meter will increment the number of page views recorded for your current visit."

Smart uttänkt av dig!!

crrly sa...

Sofia: *känner mig oerhört intelligent* ;)