torsdag, augusti 25, 2005

Sinnesförvirring

Så kan det gå när man inte tänker igenom sina inlägg ordentligt:

I det jag skrev om kickar glömde jag två av de viktigaste! :-o Nämligen flört och teater. Flört, pirr, bekräftelse, lite lyckokänslor. Teater, något så mycket större! När jag stod på scen i höstas var jag hög, rusig av lycka. Just innan andra akten skulle börja, när jag stod på scenen i mörkret och väntade på att det skulle tändas upp och att vi skulle börja röra oss, när man hörde publiken sorla medan de gick in och satte sig efter pausen, då var jag så oerhört lycklig. Det bara sjöng i hela mig, jag kommer ihåg att jag tänkte: Detta är meningen med livet!! Det är det här jag föddes för att få göra!! Det här är fan det roligaste som finns!!

Ja, det var en otrolig känsla. Men sen föll jag ju. Det blev för mycket, jag klarade inte av att jobba heltid och pendla långt för att sen repa länge och sent, det gick bara inte. TYVÄRR. För jag kan sakna det ibland. Samtidigt är det nog bra att "byta hobby" varje termin, för det är ju så mycket man vill göra! En termin nederländska avklarad, teatern avklarad (ska tas upp igen!), studier bredvid jobbet, det gick bara medan jag hade gångavstånd till jobbet och institutionerna (ska tas upp igen), sen är det massor av fler saker jag vill göra. Men som sagt, teatern... Det var fantastiskt.

Inga kommentarer: