torsdag, augusti 25, 2005

Bullmamma... snart i alla fall...

(Gud, vad sööööt min Sagofigur är, hon låter som en liten seriefigur när hon skuttar runt här och babblar pipande med mig, överlycklig över att jag har kommit hem... Jag är så kär!!)

Ehm, fredagsfika ska bli den nya given på jobbet. Och jag inleder det hela. Imorgon. Hjääälp. Det värsta är att jag har fått för mig att baka.

Finns det inte nåt som heter "hastbullar"? tänkte jag och slog på nätet. Jodå, massor med träffar. Så jag tänkte göra de här. Med mjölkfritt margarin och Solhavre eller sojamjölk och utan ägg.

Och så är jag mycket frestad att göra småkakor av detta recept, hittat hos Mumrik.

Jag har vidare fått för mig att jag borde gå ut och plocka björnbär till bullarna, att ha i som nåt slags fyllning. Så strax traskar jag ut, bara det ösregnar lite mindre... Sen måste jag vänta på att älskling kommer hem med inhandlade ingredienser innan jag kan sätta igång. Det är alltid lika spännande varje gång jag bakar, typ en gång vartannat år. Darling var så orolig igår, sa att han nog skulle komma hem jättesent. "Men det är ju jag som ska baka!" tyckte jag. "Jag vet nog hur det blir..." blev hans svar, med bävan i rösten. Jojo, dra loss kletiga degbitar från väggar, tak och golv när jag har fått mina utbrott, det blir hans lott!

Inga kommentarer: