söndag, augusti 07, 2005

Det kostar på...

...att göra sig till något slags vän med en politiker, märker jag. Hennes fiender blir automatiskt mina...?! Hm. Detta är i alla fall min blogg, mitt lilla universum och här får jag skriva vad jag vill, och jag bestämmer också vilka kommentarer som är välkomna och inte. Därför tar jag bort kommentarer som är kombinerat otrevliga och anonyma. Så gör dig inga besvär, lägg ner om du har såna intentioner! (Jag kanske tar bort kommentarer som inte är anonyma heller, så länge jag inte tycker att de är relevanta eller bra för mitt ego, hahaha. Feg? Tja, kanske det. Men varför ska man fästa sig vid vad negativa typer tycker, liksom? Är det bra för en? Knappast.)

To do-list:
Skriva artikel om B.
Skriva artikel om M.
Städa skrivbordet, så att det syns att det är ett skrivbord härunder...
Starta mitt goddamn företag.
Träffa många av mina mysiga vänner och t ex ta promenader med dem. Roliga vänner får man dessutom motion i skrattmusklerna av! :)


Saker jag drömmer om att göra men som säkert aldrig blir av:
Läsa mer holländska.
Läsa portugisiska.
Skriva klart uppsatsen i ämnet som nästan är litteraturvetenskap...


Ja, snart är det höst. Eller så är det det redan. Och då känns det som om det börjar om. Det är mer så på hösten än på nyåret, tycker jag. Nyår är inget speciellt, men hösten... det ska liksom börjas en ny termin, jag tänker fortfarande i terminer, kan inte hjälpa det. Så länge jag gick i skolan blev jag alltid jättenostalgisk när en ny termin skulle börja. Jag tog alltid en lång ensam promenad sista sommarlovskvällen och funderade jättemycket. Hoppades alltid jättemycket att det skulle komma någon ny, rolig tjej till klassen, en kompis till mig. Det slog aldrig in.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag älskar hösten! Och tycker oxå det känns som en ny termin fast jag inte går i skolan längre. Fast helst kan ju hösten vänta tills i september kanske...

crrly sa...

pollymia: Hösten är härlig. Men jag blir mer och mer en sommarmänniska...

vandrarvild sa...

Va, vem har kommenterat vad på ett otrevligt sätt? Va fan, bloggar handlar ju om att man ska få ha ett andrum , eller? Så folk borde ha en större acceptans, tycker jag.
du är i alla fall en underbar människa och vi älskar dig.
Så du vet.
ring min nån kväll!!! kramkram!

crrly sa...

lena: Tack! Vad du är söt! :) Vilken mysig start på morgonen. Du är också underbar, baby. Så klart vi rings snart!

Puss