fredag, augusti 19, 2005

Senaste bokskörden

Köpt en massa böcker jag ska hämta i eftermiddag.

Till min kusin som fyller femton har jag köpt följade hög:

Systrar i jeans (Brashares, Ann)
Systrar i jeans -- andra sommaren (Brashares, Ann)
Jag saknar dig, jag saknar dig! (Gieth, Kinna, och Pohl, Peter)
Rävungen (Hayden, Torey)
Linas kvällsbok (Hamberg, Emma)
Breven inifrån (Marsden, John)
Anarkai (Nilsson, Per)
Ett annat sätt att vara ung (Nilsson, Per)
I taket lyser stjärnorna (Thydell, Johanna)

Und für mich:

Låt den rätte komma in (Ajvide Lindqvist, John)
Foucaults pendel (Eco, Umberto )
Nemi (Lise)


Tjoho! :)

Nån som har läst nån av böckerna, nån som tycker si eller så om dem? Jag har läst alla böcker jag ska ge bort utom Andra sommaren och Linas kvällsbok. Älskade dem, rekommenderar dem. Dem jag har läst så klart.


Ikväll kommer darling hem, ååååååååååååh, vad jag har längtat. Han är BÄST! *ritar hjärtan och känner mig som tretton*

9 kommentarer:

Eva-L sa...

Nemi är bäst av alla och Focaults pendel gillade jag skarpt när jag läste den för 15 år sen (jag lånade ut min bok till latin-Henry sedan och det var anledningen till att vi köpte en Rosencreutz-bok till honom när vi var i Rom. Nu har jag plötsligt inget minne; visst var du med Rom?!?
Planerar själv att köpa Låt den rätte komma in och ungdomsböckerna har jag inte läst, men har tänkt läsa flera av dem.

Anonym sa...

Åh, jag bara älskar "Jag saknar dig, jag saknar dig!", "I taket lyser stjärnorna", och "Ett annat sätt att vara ung". Och detta trots att jag inte är så väldans liten längre. Har även läst Linas kvällsbok, men den minns jag ärligt talat inte så mycket av. :-) Och Låt den rätte komma in gillade jag mycket [utspelas nästan precis där jag bor].

Anonym sa...

Jag skulle bli lycklig om jag skulle få en sån hög i present! (Är 16)

vandrarvild sa...

'I taket lyser stjärnorna' är bra som fan. NEMI är alltid bäst. Han Marsden, du ska läsa hela serien han skrivit som börjar med " Imorgon när kriget kom", jag älskar dem.

kramkram!

Anonym sa...

Jag har läst Foucalts Pendel för ett bra tag sedan. Eco är speciell, men mycket läsvärd. :-)

Anonym sa...

Oj flera som jag tänkt läsa men inte hunnit än. Ska nog ta och skriva ner titlarna så jag kommer ihåg nästa gång jag ska låna något på bibblan (el. köpa).

Själv började jag läsa "Kalla det vad fan du vill" idag. Den verkar lovande.

crrly sa...

eva: Jag var med i Rom, åtminstone fysiskt... :p

jessica: Jag är inte heller liten längre... Ser fram emot Låt den rätte komma in.

elin, mollan och helena: Hm, jag var inte så givmild sen som jag trodde först att jag skulle vara... Men men. Det är ju några stycken iaf.

lena: Jag har läst några böcker av Marsden men inte just de där kriget-böckerna.

gky: Kul att höra av dig! :) Ser fram emot Eco-boken.

sofia: Jaaa, den vill jag ju också ha!

Gudinnan sa...

Toppen, både boktips och recensioner i ett =) [efter att ha läst kommentarerna också]

crrly sa...

gudinnan: Nja, men omdömen i alla fall! :)