onsdag, augusti 31, 2005

Pluggeri pluggera

Nej, jag har inte studerat riktigt lika länge som Pernilla eller Robert (börja blogga så jag kan länka till er!), men ett antal år har det blivit i alla fall. Det känns ofta som om det är det enda jag kan. Och jag känner mig absolut inte färdig med det, även om det är jobbigt att på en och samma gång jobba heltid, pendla en bra bit och hinna både skaffa kurslitteratur och plugga in den och dessutom gå på lektioner/föreläsningar. Men jag är ofta sugen på att läsa mer!

Såg i Sydsvenskan att det finns studieplatser kvar. Åh. Gick in på Studieplatser och tittade. Åh igen.

Jag vill plugga:

* mer svenska!
* mer littvet och barnlitteratur
* mer etnologi
* engelska
* religion
* psykologi
* filosofi, såväl praktisk som teoretisk
* sociologi



Öhmm, säkert mer, men nu plockar Saga ut bajskorvar ur kattlådan (torkade och hårda, som tur är) och leker med... Tillbaka till verkligheten!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Själv blev jag klar med studierna i våras och är överlycklig att jag inte behöver studera mer nu!!

men...våren 2006 ger stockholms universitet Kläder, kropp och identiet B (tror jag)....Så det blir nog tillbaka till skolbänken ändå. Men en liten 10 p på kvällskurs borde gå bra. Jag behöver ju inte ens ta poängen.

och nu när jag tänker efter är jag lite sugen på littvet också. Äsch äsch då.

Men.. ska du plugga något i höst då?

Anonym sa...

åh läs etnologi, det är så himla givande!

har läst det i 1 ½ år och saknar det så himla mkt. synd bara att det inte finns några jobb. :( jag har blivit tvungen att välja annan utbildning nu bara därför.

crrly sa...

sofia: Nej... ska nog inte plugga nåt i höst även om det som sagt finns platser kvar. Har insett att jag måste ta det lugnt också! :-/ Men jag vill, å vad jag vill...

crrly sa...

karro: I know, pyttelite etnologi har jag läst, men bara tio poäng och bara bredvid. Och jag gjorde inte ens andra tentan (hade inte råd med böckerna och hade slarvat bort alla anteckningar, hrm...). Nån gång så...!

crrly sa...

mollan: Vad är det som inte är realistsikt då? Och varför? :)