måndag, augusti 08, 2005

Fina ord

Gud, vad jag skriver... Hänger ni med?! Hahaha...

Måste bara lista några vackra ord, favoritord. Vilka har ni?

Jag har alltid älskat ordet sommarhimmel. Och korallrev. Med "alltid" menar jag i alla fall sen lågstadiet eller så. Plus ordet tigerkaka, det var säkert före lågstadiet, i förskoleåldern, som jag fascinerades oerhört mycket av det ordet. Har för mig att det fanns i nån bok... Kanske det till och med stod ett recept på tigerkaka där också? Minns bara mycket vagt. Vad kan det ha varit för bok?

5 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

bergis sju sorters kakor, en liten bok delvis rutig på framsidan. en klassiker,liksom tigerkakan.

jag gillar orden fluffig, malva och flanell idag...

crrly sa...

Tack för de orden! :) Jag känner t o m en liten flicka som heter Malva!

Men nej, nej, Sju sorters kakor var inget jag läste i förskoleåldern! (Inte nu heller...) Det var nån barnbok, ursäkta att jag inte blev tydlig där! *s*

vandrarvild sa...

Malva är fint.
Jag gillar så många ord att jag inte vet vart jag ska börja.....

vandrarvild sa...

HUMLA är ett fint ord. Och ja, jag hinner läsa dina inlägg, hinner du läsa mina?

crrly sa...

lena: Jaaa då, jag läser alla dina inlägg, jag älskar när bloggare skriver mycket så man får mycket att läsa ifatt! :)