tisdag, september 20, 2005

Alldeles blöt

Jag bara kan inte dricka te. Det funkar aldrig. Dumt att göra det på jobbet, i synnerhet. (Synnerhet är ett bra ord, ett Astrid Lindgren-ord. Liksom märkvärdigt.) Munnen blev full men jag fortsatte hälla. Suck. Ner i urringningen, nu är jag jätteblöt om bh:n, dess innehåll samt magen.


En fundering om recept: Vad tusan är kycklingben som man tydligen använder? Är de väldigt knapriga eller? :) Urk.



En kollega skulle just slå upp japanen Seizo Sugawara i ne.se och fick följande svar:

seizo sugawara förekommer inte i några artiklar i NE.
Kan du ha menat:
Ericsson, Sigvard, Sigge


Ja, det kanske han heter om man översätter det. :)



Nu vill jag t o r k a.

2 kommentarer:

K sa...

men alltså, kycklingben använder man väl för att koka buljong på eller nått annat mordiskt?

crrly sa...

epi: Man tycks använda kycklingben till allt möjligt. Jag tycker det låter så absurt! :p