måndag, september 12, 2005

Bomullsboll

Zzzzzover. Snyter mig. Hostar. Läser. Snyter mig. Knaprar Fisherman. Slumrar. Äter Esberitox. Läser. Kattgosar. Äter Fisherman. Dricker te. Läser. Sover. Snyter mig. Nyser. Snyter mig. Torkar ögonen. Läser. Äter Esberitox. Sover. Snyter mig. Dricker Echinagard. Mer Fisherman. Hostar. Sover. Läser. Skyr ljuset. Nyser. Sover. Tar vitaminer. Hostar, nyser. Dricker te, och saft med aloe vera-juice. Sover. Läser. Snyter mig. Nyser. Snyter mig.


Det jag läser är Låt den rätte komma in. Wow, vilken bok!! Den är ju alldeles fantastisk. En av de Bästa. Faktiskt. Skulle så fruktansvärt gärna rekommendera den till alla, och till min älskling, men han tål inte blod... :-/ Hur är det, Eva, klarar du av denna bok?

8 kommentarer:

Jesper sa...

:-) Nej, jag menar inte att man ska distansiera sig när man leker med barn, men jag tycker inte att barnprogramledarnas "barnslighet" känns äkta. Jag tycker man kan leka med barn utan att för den sakens skull låtsas vara barn själv.

K sa...

fan, är du fortfarande sjuk stumpan?
jag har också läst låt den rätte komma in.
och sen efterlyser jag lite hjälp med den här blogspotgrejen om hur man typ fixar länkar utan att skriva ut hela jävla adressen.

puss och krya på dig.

K sa...

alltså vad jag ville säga var att jag gillade boken som fan. jag är så himla förvirrad idag/ i kväll att jag inte ens kan skriva ett inlägg på riktigt. haha.

Anonym sa...

kram, krya på dig snart! Prova sug in istället för att snyta ut allting.. det ska visst vara värsta pencillinet som får immunförsvaret att sätta igång och producera en hel krigskår för att bekämpa eländet.

Unknown sa...

Hoppas gumsan blir frisk snart!!! Och skulle du bli trött på att läsa kan du ju alltid börja sticka på en tröja eller något så kan du och jag träffas och ha stick-kafé. *ler*

crrly sa...

svala: Sug in??!!! *spyr vid tanken*

anna: Hahahahahahaha, ursäkta men näääru, sticka, "så sjuk blir jag aldrig" (citerar Brolin o bokläsning, u know...). Okej, även om jag hade försökt mig på det, så hade du garanterat tröttnat för du hade fått göra allt åt mig! Jag har aldrig stickat, virkat eller sytt nåt i hela mitt liv; klarar inte av det bara.

epithimia: Där är du ju, great, jag hade tappat bort dig. Ascool bild!! Jag blev sjuk i lördags, pang bara, det var ju du som var sjuk inann dess, remember?! ;) Ang hur man fixar länkar... eeeh. Jag har som sagt bomullsboll istället för huvud, så det som blir assvårt i vanliga fall blir omöjligt nu... Tror att "anna" skrev nåt bra till "gudinnan" för ett par tre veckor sen, kolla min länklista! Kram!

Eva-L sa...

Det gick sådär. Men precis som me American Psycho (ost/råtta-scenen)förlorar ju inte alla böcker på att man hoppar vissa scener...
Men jag vet inte om jag är så imponerad. Som van (delvis fd) skräckläsare var det ju inget nytt direkt.

crrly sa...

eva: Jag har låtit bli American Psycho! Dessutom har jag aldrig läst vare sig skräck (utom lite King dårå) eller vampyrer förut, inte intresserad, helt enkelt (och för feg på äldre dar...). Av recensionerna på omslaget att döma verkade det som om det mest fascinerande med denna bok var att den var en svensk skräckis. Tja, visst. Den var ju kul med igenkänningsfaktorn som hos t ex Underdog, bandomens 70-tal å så. En extra dimension för oss...