torsdag, september 22, 2005

Smarta affärsidéer

Ni vet Marianne-karamellerna, dem man köpte tax free på färjan när man skulle bila utomlands på semestern? Det finns tydligen Marianne crush nuförtiden, krossade karameller. Herregud. Förr kunde man minsann få trasiga kakor eller trasigt godis från fabrikerna eller rentav kiosken, nu är det klart att det ska tjänas pengar på detta och tas betalt. Det går utför med världen och jag känner mig som en pensionär.

Det gjorde jag också när jag spanade in en ny produkt i affären häromveckan: små söta, runda knäckebröd i en läcker påse, på vilken det stod om dessa små knäckisars förträfflighet till ostbrickan, tapasen etc. Wow, tänkte jag, tills jag kom på vad det var. Det som blir kvar när de stansar ut hålet mitt i Siljans och Moraknäcke och allt vad det heter! Suck. Skönt att jag såg det redan i affären i alla fall, tänk att man kan låta sig luras så av en smart och snygg förpackning?!

1 kommentar:

crrly sa...

annika: Men vad gör de med underdelen då?