onsdag, september 14, 2005

Katter och passion

Bryter in här med något helt annat. Till att börja med tycker jag att ni kan läsa kommentarerna till mina senaste inlägg, dem om Nederländerna, där förtydligas en del. Och så ska jag strax skriva del V. Tills vidare: först en efterlysning. Häromdagen när jag surfade runt bland en massa olika bloggar hittade jag en jätterolig länk med bilder på katter som hoppade, skitsnygga stillbilder som såg så där halsbrytande vansinniga ut, jag fattar inte hur de är tagna. Det var en länk som hette nåt med catjump.jpg eller nåt sånt, men jag lyckas inte hitta den. Nån som vet i vems blogg det var, eller som har direktlänk?


Här är en gammal kattlänk med söt-söta filmklipp. Så här är det verkligen att ha katt; så många av dessa ögonblick man känner igen. Skitkul faktiskt.

(Hittad nu senast hos Agnes.)



And now to something completely different: Läs Emlas fantastiska beskrivning av en frälsningsupplevelse. Särskilt du som är skeptisk! :)

(Får väl själv skriva om detta ämne nån gång, för det är otroligt intressant. Själv är jag inte religiös men andligt intresserad.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara den här du menar? http://www.davelog.com/mirror/jumpcats.html

Helläckra bilder i alla fall :-)

crrly sa...

jenny: Jaaa! Tack! Underbart! :)

Anonym sa...

Ja, vännen, tyvärr blev jag inte mer religiös av din bekantings frälsningsupplevelse, men det var för all del intressant läsa. Jag är väl bara för tråkigt vetenskaplig, jag. :)

crrly sa...

anonym (som väl är Robert): Nädå, det var inte meningen att göra nån religiös, men visst var det en häftig beskrivning! :)