måndag, september 05, 2005

Hej konsument!

Råkade se att jag var ombedd att svara på ett antal frågor, och jag är ju inte omöjlig...!

Fortsätter berätta om Amsterdam, bröllopet och allt knasigt senare!



Hej Konsument-frågorna kommer till mig från Sofia.

Senaste impulsköp: Måste vara den glada fina tulpanmuggen som jag köpte på flygplatsen i Amsterdam igår.
Bästa promenad: Nostalgi: Alla flams- och tramspromenader med Annelie på högstadiet. Nu för tiden: Nere vid havet med Darling.
Favoritdryck: Rött vin.
Äter lyxmiddag på: Tallrik. Maten lagad av Älsklingen.
Favoritgata: Gatan där jag bor.
Bästa förfestmusiken: Oj, vad svårt. Blandade gamla glada låtar, kanske.
Reser helst till: Aruba, just nu. Annars, ett större projekt, som jag hoppas blir av inom ett par år, är Kuba + Florida. Annars reser jag helst till vänner på roliga ställen, som Amsterdam eller Bryssel.
Bra gå bort-present: Böcker är aldrig fel.
Favoritlyxartikel: Är nog inte mycket för lyx... en bok?!
Älsklingsljud: Barnskratt (liknande dem i Turistens klagan), Sagas sprall- och hoppljud, samt givetvis älsklingens i intima stunder... ;)
Senaste upptäckt i Stockholm: Stockholm... hm. Undrar om jag har varit där de senaste nästan tio åren? En stor upptäckt då var i alla fall att stockholmarna var öppna, glada och frivilligt och spontant kom fram till mig på kaféer och ville visa mig på min karta vart jag bara måste gå, deras smultronställen. Fantastiskt!
Favoritgalleri: Galleri? Konstgalleri? Galerie Leger i Malmö, de hade världens coolaste duschkabinutställning.
Tidning jag gillar: Ordfront.
Favvosajt: Beror på vad jag ska göra. Usch, vilket tråkigt svar! :p
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma, om darling lagar.
Favoritförort: ??? Knappt varit i någon, skam till sägandes...
Fikar gärna på: Tja, alla de där gemytliga billiga ställena med gott fika har väl lagts ner, va? Ariman i Lund då kanske.
Favoritbutik: It used to be Åhléns i Landskrona... RIP. Tehuset i Lund kanske.
Bästa lunchställe: Mitt skrivbord...
Favoritgrönsak: Avokado (fast det är väl en frukt).
Favoritfärg: Beror på. Svart, rött, lila, grönt, tja, de flesta, tror jag egentligen, beroende på sammanhang. Har dock svårt för brunt och för rosa.
Favoritmärke: Herr Gårman? Eller sugmärken, hahaha. (Fjortissvar!)
Favoritdjur: Mina älskade kloka roliga katter. Och älskling!
Bästa nu levande regissör: Oj, usch, är usel på sånt. Kustorica? Bröderna Cohen?
Stjärna jag vill träffa: Povel Ramel, Hasse Alfredson, Michael Nyqvist, Rafael Edholm, Jack Davenport.
Favvoskor: Mina svarta fina kängor från Vegetarian shoes och mina röda Converse.
Klädkonto per månad: Va, det vet jag inte.
Modeförebild: Hihihi. Mig själv. Pippi Långstrump.
Motionerar: Mycket oregelbundet.
Mest överskattade affär: Teliaaktierna?! :p
Dyraste jag köpt: Huset.
Mode jag aldrig vill se igen: Hmm. Har jag faktiskt inte tänkt på. Axelvaddar?
Favoritprodukt på systembolaget: Är jättedålig på både namn och produktnummer, men nåt fint vin!
Bästa fyllekäket: Buffé! ;)
Dansar helst till: Till...? Med: Darling. Efter: Loads of alcohol. Och sen kommer jag inte så noga ihåg vad jag har dansat till...
Senast gnolade: Turistens klagan, när jag skulle komma på vad den heter...
Senaste fyndet: Tulpanlökar i Amsterdam!!
Bästa romanen: Eva Luna av Isabel Allende, kanske.
Bästa diktsamlingen: Dålig på namn på diktsamlingar... Vet ej. Gillar bl a Edit Södergran, Bodil Malmsten och Kristina Lugn.
Favoritprodukt på apoteket: Inte kortison i alla fall... Seroxat-preparat! Får mig ju att överleva.
Fulaste färgen på kläder: Spyr på BRUNT.
Går bort just nu i min cd-spelare: Vadå just nu? House och techno. Såna som Ulf Lundell, Peter LeMarc, Eldkvarn, Mauro Scocco.
I min cd-spelare: Där återfinns en salig blandning! Just nu rai, gypsy, bossanova, Monica Zetterlund, Povel Ramel, Stereo Total.
Beställer i baren: Senast cola, uh, vad tråkigt! Annars en skojig drink eller öl eller vin eller cider. Antagligen vin. Vatten ibland, om det är sent...
Användbar pryl: Min bil!!! Min dator. Min älskling. *haha*
Dessa vill jag ska svara på "hej konsument": Alla som känner sig sugna och manade!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jack Davenport!!! Honom vill jag också träffa. Har du läst/sett det här i min blogg: http://elinsofia.blogspot.com/2005/08/livet-kan-brja.html

och Ariman i Lund! Nostalgi. Där fikade jag massor hösten jag bodde där.

Lyckliga Grodan sa...

jag älskar också Eva Luna av Isabella Allende.. äntligen nån mer som gör det.. tack...

crrly sa...

mollan: Aj fan... *s* Har jag inte tänkt på! :p Men de syns inte så bra, kanterna, på de datorer jag använder... Och modet?! Äsch! Jag kör med svart, as usual!

sofia: Of course, så klart jag hade läst din blogg om This life! ;) Ariman är mysigt, ja!

lyckliga grodan: Det är en underbar bok!! :)

Anonym sa...

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
http://www.sofa-tables-discount.info/chateaudaxleathersofa.html Domestic call centers jobs Payments by phone wells fargo Know about call center and eligibility Video conferencing microsoft fort lauderdale beach resort hotel Cam conferencing video web xxasdf domain name search Credit score and collection account water heater problem Inca trail expedition multi trip insurence web design manchester call centers call center offshore outsourcing Polycom audio conferencing equipment casablanca call centers Lawyers canary islands Keyword bextra heart attack claim horny ass florida call center