onsdag, september 28, 2005

Barbarn

Ett roligt stavfel man dyker på då och då är barbarn. Ättelägg avlade under en osedvanligt vild krogrunda?


Vill tacka alla er som delade med er av barntankar när jag undrade häromsistens. Jag har läst och tagit till mig. Tack. En sak har vi i alla fall kommit på, och det är att "skaffar barn" gör man inte. Barn får man. Om man har tur. Så... vi har utretts. Inga fel. Men det händer inget. Och åren går. Säg nu inte att "ååh, men ni har många år på er", etc, för det har vi inte. Har jag inte. Vi såg statistik häromdagen... kan referera det nån annan gång, när jag har papperen framför mig.

I alla fall: Vi ska få hjälp, och jag är livrädd. Ingrepp liksom. I min kropp! Och jag är inte ens säker... Eller, jo, nån gång vill jag ju ha barn, och då måste jag ju inse att den tiden faktiskt är inne när vi måste börja försöka göra nåt åt saken. Det är bara det att den där längtan som man läser om överallt, den har inte infunnit sig, och den där biologiska klockan, den verkar ha stannat alldeles för mig. Hm. Älskling längtar desto mer. Vi är inte riktigt i fas... men jag vet ju att den dagen jag får reda på att jag är gravid, då kommer det att vara det största som har hänt mig.

Jag är bara så himla nöjd med det livet vi lever idag, är det fult att tänka så? Att vara fri att resa, ha råd med nästan allt man vill eller i alla fall kunna ta sig råd, att kunna renovera och greja, att... ja, allt. Å andra sidan hade jag nog trott att jag skulle få vara barnledig efter ett par tre år på mitt jobb, men nä. Inte ens nu efter fem och ett halvt år. Och jag har varit dödligt trött på det. Men nu trivs jag jättemycket igen, jag har fått nya roliga, utmanande uppgifter och den värsta skvallerkärringen är sjukskriven (vad elak jag är som gläds åt det).

Ååh, det är svårt, faktiskt. Mejla jättegärna om ni vill skriva till mig om detta... hur gjorde ni, hur gör ni, hur tänker ni, etc...? Skriv till crrly_snabelA_animail_punkt_net (och ta bort understrykningarna som jag gjorde här)...

Nu ska jag sova för att orka med Min Julafton imorgon: bokmässan (ska inte tjat mer om den, sorry, men jag är så lycklig!). Och jag bloggar inte från mässan! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

äsch.. du kan göra alla de där sakerna även om du fått barn :)

Anonym sa...

hoppas du har kul på mässan! nu har jag kollat upp angående fredag. det står att arrangemanget börjar 22, så stereo står nog inte på scen före halv elva iaf (förband först ju). men vi kan väl lika gärna vara där i god tid :-) hörs imorgon! KRAM

crrly sa...

svala: Hmmm, jo men inte om man får en kolikunge... Usch, vad jag EGO! :-/

annika: Tack!! Shit, vad kul det måste vara!!! Weee. Jo, vi ska väl försöka hitta på sånt där vi med... Ha en skön helg!

crrly sa...

annika: Hehe...! Så Barnverket utnyttjar ungar! Eftersom jag är "upplänning" säger jag det där rn-ljudet som jag inte vet hur man skriver fonetiskt på dator... ett ljud, du vet. Liksom Kerstin som heter Tjetjtin i min värld! :)