tisdag, september 13, 2005

Nederländerna, del III



Japp! Vi var framme i god tid före vigseln, hann till och med ta oss en liten kaffe på en bar mittemot kyrkan, fixa grattiskort och byta skor med mera. Skönt!

Vigseln gick bra, de fick varann och så, men det var en fasligt lång ceremoni. Brudgummen är jude, ej praktiserande, från en hippiefamilj där föräldrarna inte ens är gifta, och bruden katolik. Bröllopet var katolskt, i en katolsk kyrka, med en katolsk fader, Ave Marie-krumbukter framför en Maria med barnet-staty (jag säger krumbukter för att vi inte vare sig hörde eller såg särskilt bra vad som försiggick där) och till och med nattvard. Som tur var fick vi inte för oss att gå fram och ta nattvarden, för då hade nog bruden som god katolik blivit förolämpad, efter vad vi förstod senare.

Efter vigseln och risgrynskastning och lite fotografering vandrade vi bort till bilarna igen. Ja, brudparet åkte ju iväg i sin bil först, förstås. Hur de såg ut ser ni här.

Vi åkte en bit, till nån gammal riddarborg (gud, vilken koll jag har...), där det på borggården var mottagning. Dryck och snacks, tapas. Bild på hur det såg ut lägger jag också in här. (Men om nån vill lära mig hur layouten funkar här blir jag väldigt glad!)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet inte riktigt vad det är du har problem med när det gäller bildlayouten här men du kan flytta bilderna som laddats upp genom att i "nu-skriver-jag-i-bloggen"-läget klicka på dem och dra. Du kan då ändra dem i vertikal led. Den horisontella ledden väljer du ju när du laddar bilden. Hjälpte det här?

crrly sa...

anna: Hmm, jag fattar inte riktigt... Koden för min valda bild hamnar alltid högst upp i textrutan i "nu skriver jag i bloggen"-läget. Har jag fler bilder så hamnar alla koderna högst upp. Själva bilderna ser jag ju inte, om jag inte tar "Preview", och i det läget har jag inte lyckats ändra nåt. Dessutom lägger sig bilderna nerifrån och upp, vilket också är irriterande, för då måste man tänka bak och fram och lägga in de senaste bilderna först.

Det skulle vara så himla bra om man kunde göra liksom bildtexter till bilderna, som det är nu så går det inte, utan jag får bara chansa helt och hållet. Men tack för att du försöker förklara för trög-crrly! :p

Unknown sa...

I ditt "nu-skriver-jag-i-bloggen"-läge; har du fliken "Edit Html" brunfärgad? Jag har min i läget "Compose" och då ser jag bilder jag laddar upp och kan där flytta dem så som jag skrev ovan.

*tänker* Annars vet jag nog inte vad det är som gör att du inte kan göra det jag kan göra.

crrly sa...

anna: Ja, Edit html. Så ska det inte vara alltså?

Unknown sa...

Som sagt; jag har min flik "Compose" markerad och kan se mina bilder. Jag har också möjlighet att marginaljustera text och så. Prova och trycka på "fliken" uppe till höger på "skrivrutan".

Unknown sa...

Om det är så att du inte kan se en flik som heter "Compose" gå till Settings och sen Basic och välj "Ja" på frågan om du vill visa Compose Mode. Det står under en rubrik som är Global settings.

Hoppas att det fungerar!