lördag, september 17, 2005

Magiska nummer

Hade vi mått bättre hade vi åkt med till Köpenhamn, Christiania, där Magic Numbers konserterar ikväll. Men en sån här helg är inte alls dum heller: sova, småstäda, småplocka, massor med musik, skriva lite artikel, solpromenad, småmatlagning, pyssel, gos, kattbus...

Christiania har jag aldrig ens varit i. När pappa var högstadielärare på 70-talet brukade de åka dit på skolresor, haha, det är ju skitkul.

Jag är som sagt duktig med artikeln nu, och det känns skönt. En massa annat fix ska jag klara av inom det närmaste också: städa i mitt rum och på mitt skrivbord (ställa tilbaka en massa av det som ska stå i garaget), plocka fram fina foton och ordna förstoringar, köpa ramar och tavellist... En sak i taget bara.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Även jag har varit på skolresa på (i?)Christiana och det var väldigt speciellt. Nu ska det visserligen ha slutat sälja olika former av knark där men den gången jag var där slog lukten av hasch mot en så fort man klev innanför portarna. Obehagligt. Intrycket jag fick var att folk där hade väldigt ont om pengar eftersom barnen sprang omkring i trasiga och smutsiga kläder och hundar och katter var extremt magra. Men absolut en upplevelse att besöka :) Så om du får chansen igen så ta den :)

Anonym sa...

ehum...jag var där på skolresa 1994, så det var inte bara på 70-talet man gjorde det!

Anonym sa...

jag var och hörde/såg MN i fredags här i Stockholm. Och du missade ingenting! Som en kille brevid mig sa: de tre första låtarna var bra sen låter allt likadant...

Visserligen var jag supertrött och gäspade mig igenom en del av konserten - det kan ju spela in på det låga betyget.

crrly sa...

anna: Jadå, jag ska absolut dit. Även om det är "för sent" för en hel del...

pernilla: Jag tycker ändå det är hysteriskt kul, särskilt att tänka pappa, 70-tal... hahahaha.

sofia: Men jag tycker om dem!

Anonym sa...

jag också! men det var tyvärr ingen bra konsert. Skivan känns bättre....