fredag, september 02, 2005

Skriver i Amsterdam

Vilken kvall! :) Underbart. Eller, ja, vilken dag. Forst sovmorgon, ledigt, sen flyga en timme, smidigt flyg, allt gick jattebra, dessutom lite shopping pa flygplatsen och det var inte ens dyrt (presenter), sen blev vi upplockade en halv minut efter att vi kom ut, sen mys i fin tradgard med gott att dricka och min Gentlemen-bok (vardparet hade eg inte jobbat klart for dagen men de var forlatna!), darling laste Wodehouse. Sen overraskning, vi skulle gora nat typiskt hollandskt var den enda ledtraden. Med tanke pa vara tidigare nederlandska erfarenheter gissade vi pa magiska svampar och sexklubb men istallet hamnade vi pa en liten bat! :) Deras egen, en f d argentinsk livbat, med en rysk lasbilsmotor fran 1949! :) Skojigt. Vi puttrade runt i kanalerna och fick ostar, nybakt brod, pistaschnotter och andra notter, vitt vin och rosé. Sa mysigt!! Tog massor av bilder med ny kamera, darlings jobbkamera som vi ju var tvungna att inviga... Hoppas nan blir bra atminstone.

Sen angjorde vien brygga (det var val sa man inte kunde saga forr men nu gar det va) som horde till en restaurang och nattklubb, och dar at vi jattegott (jag tog forratten marockansk linssoppa med koriander, dubbel, sa blev det en huvudratt!). Sen akte vi hem till vara vanner igen, det var sa mysigt i morkret. Vi var ute i fem timmar!

Nu har de andra gatt ut igen, efter lite te och kaffe, men jag ar sa otroligt somnig att jag kanner att jag, for att orka med brollopet imorgon, maste sova. Sa det ska jag gora nu! *ogon i kors*

Hoppas ni coksa har en trevlig helg. Godnatt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

låter supermys :-)

jag kunde inte hitta ditt inlägg om syra-bas, det var därför jag bad dig repetera lite. men nu hittade jag länkarna och ska försöka lägga om lite och äta mer balanserat! och se om jag kan minska stressen...iofs beror den nog mest på att jag har svårt påverka min situation just nu...men men...måste försöka iaf :-) kram!

Anonym sa...

*avis* Jag vill också gå på bröllop och klä mig fint. Nja, snarare är det så att vill gifta mig, bära brudklänning, stå i centrum och stråla. ;) Hoppas att ni haft en trevlig helg! Kram

Anonym sa...

Well done!
[url=http://oohqbbco.com/eiem/yhni.html]My homepage[/url] | [url=http://ambhmnxw.com/lrsw/bjmu.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Nice site!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Great work!
http://oohqbbco.com/eiem/yhni.html | http://melbjils.com/nonv/mhkm.html