fredag, september 16, 2005

Fredagsfyran

crrly svarar på frågor

Tema: Samlingar

1. Vad samlar du på och hur stor är din samling?
Jag har samlat på allt möjligt: nyckelringar, suddgummin (har kvar dem!), bokmärken, frimärken, mjölkpaket (!), dockor i folkdräkt (finns också kvar) och mycket mer. Numera är det nog mest böcker. Och jag har nog minst 1 500 stycken.
2. Varför samlar du?
Har svårt för att slänga öht, är ganska nostalgisk av mig. Men böcker är roliga att läsa om och att låna ut. Och det är så vackert att möblera med böcker!
3. Vilken favoritpryl kan du inte göra dig av med?
Hmm. Å, vet inte. Har jag fastnat så för någonting att jag inte kan tänka mig att leva utan...? Kommer inte på nåt just nu, det skulle väl vara datorn som det skulle vara svårt att klara sig utan, men det har jag ju en på jobbet och är det en pryl, när vi nu pratar om samlarsaker?
4. Vilken pryl ångrar du att du slängt?
Mina dagböcker från lågstadiet. Absolut. :( Skulle haft bättre lås på dem bara...

Inga kommentarer: